2014. november 9., vasárnap

Ketogén étrend 21. heti összefoglaló

Hétfő:
R: piskóta
E: kolbászos tojáspörkölt, párolt zöldség, savanyú káposzta

Aztán -lelkileg- iszonyú délutánom és estém volt. Elfogyott fél csomag mandula és ettem 3 vajas-hagymás-paprikás lenmag kenyeret.
Edzés:LÁB-BICEPSZ
Részletek itt





Kedd:
R: 2 szelet vajas-paprikás-sós szezámos kenyér
E: gyros hús 1 ek sertészsírban melegítve, saláta, fél avokádó, 1 főtt tojás.
V: kolbász, 1 főtt tojás, marék főtt krumpli, párolt zöldség, savanyú káposzta.
Edzés: TRICEPSZ
Részletek itt


Szerda:
R: csokikrém
E: halászlé
V: gyros hús, párolt zöldség, saláta
Edzés: HÁT-HAS
Részletek itt




Csütörtök:

R: szezámos kenyér (http://boszorkanykonyh.blogspot.hu/2013/09/szezamos-kenyer-sporolos.html), kókuszzsír, paprika, 1 tojás, fél szelet sajt.

E: saláta sóval, tökmagolajjal, rántotta 3 mini tojásból petrezselyemmel, sóval, fél avokádó, 10 szelet házi füstölt kolbász.
V: gombás avokádó saláta.
Edzés: LÁB Részletek itt



Péntek:
R: sonkás sajtos rántotta petrezselyemmel.
A többiről a részleteknél:
Részletek itt
Szombat:
R: sonkás-sajtos rántotta (2 szelet sonka, 2 tojás, 1 ek kókuszzsír, 1 ek sajt)
E: turbó avokádó saláta, kocsonya
V: egy darabka kolbász, 1 szelet sajt
Részletek itt

Vasárnap:
R: rántotta
E: rablóhús
V: avokádó saláta
Részletek itt


Tapasztalatok:





(Az első képen a kezdeti időszak, ami után 2009-ben értem el a kiterjedési csúcsot és kezdtem el diétázni, mozogni. A második kép idén nyáron készült, már jó néhány hét keto után.)
  • Először is a kávé. Nagy kávés vagyok, bárhol, bármikor, bármennyit stílusú. Egyszerűen szeretem. Már második hete reggeli egyre redukáltam a fogyasztását. A héten kétszer délelőtt ittam még egyet. Érdekes, hogy maga a kávé nem is annyira hiányzik, inkább csak az a megszokás, hogy kortyolhatok belőle. Az alvásomra nem vettem észre hatását (nem alszom jobban).
  • A sajtot szerettem volna teljesen elhagyni, na ez nem jött össze. Minimális mennyiség fogy, nem okoz tüneteket.
  • Viszont a héten NEM ETTEM EGY DARAB MOGYORÓT SEM! Juhé! :)
  • Előnyök, amik az első perctől érvényesek:
  1. Minimális időt töltök vásárlással.
  2. 21. hete állítom, hogy ez az eddigi legolcsóbb étrend.
  3. Minimális időt töltök a konyhában.
  4. Minimális a mosogatnivaló.
  5. A hűtő nincs tömve, befér minden.
  6. Nagyon jól érzi magát a testem.
  7. Nem vagyok folyamatosan éhes.
  8. Bírom az edzéseket.
  9. Ez az étkezés a célomat is támogatja: lassan, de kezdenek megjelenni az izmok.
  10. Vendégségben, étteremben is megoldható a dolog.
  11. A mensi előtt rám mindig rám tör egy "zabálhatnék", de mivel nincs itthon fast food, ha falatozom is, nem tudok "melléenni".
  12. A menstruációs ciklusomra nincs hatással a keto: gyakorlatilag óramű pontossággal működik.
  13. Továbbra sem kell a ketot "tartanom", nekem természetes így ennem.
  • Azt hiszem, a héten sikerült kicsit változatosabban ennem. Bár simán elélnék tojásrántottán és salátán is, néha tudatosan, néha nem, de igyekszem nem túl egyhangúan táplálkozni.
  • A piacon és a kertekben sajnos vége a zöldség szezonnak. A spanyol és egyéb, behozott zöldeknek nem vagyok híve, így marad majd a fagyasztott és a savanyított (amióta a húgom kisfia cukorbeteg lett, anyu tesz el édesítőszeres savanyút is, remélem, egyet-egyet kapok majd belőle).
  • Bármelyik fórumon legyen is szó a ketogénről, mindenhol szerepel, hogy nagyon fontos a stressz csökkentése, mellőzése. Na ez az, ami nálam mostanában nem fog összejönni, sőt. (Életem egyik legmélyebb gödrének az alján vagyok éppen. Akit érdekel, megtalálja a részleteket a blogon, június 21-én kezdődött.)
  • Egyelőre még mindig nem számolom a makrokat, nem mérem az ételt. Eszem, ha éhes vagyok, iszom, ha szomjas vagyok.
  • A mérlegtől olyan mértékben elszoktam, hogy hetek óta a dobozában pihen egy sarokban. A keto erre is jó: tökéletesen lehet vele a kívánt testtömeget alakítani, fogyni, hízni, súlyt tartani. Alapból sem érzem szükségét a mérésnek, hiszen látom magam a tükörben és érzem a ruháimon: a 34-es cuccok ugyanúgy állnak rajtam, mint nyáron, kényelmesek.
  • Nagyon sok (!!!) kérdést kapok a ketoval kapcsolatban. A héten "A tejföl az tejtermék?", "A teljes kiőrlésű kenyér az mehet?" típusú kérdésekkel volt tele a postaládám. Szívesen válaszolok mindenkinek, a legalapabb kérdésre is, de hogy elkerüljük a "Mi az a szénhidrát?" alap alatti állapotot és hogy hamarabb választ kapj a kérdéseidre, érdemes előbb olvasni. Itt lent -is- és az interneten (Google, Bing vagy más keresők) rengeteg kérdésedre választ találhatsz. Igen, a változás, a változtatás jár némi időbefektetéssel. Hidd el, megéri.

Ketogén étrend: alapok (link gyűjtemény) itt

Ketogén étrend minta 1 itt, 2 itt, 3 itt, 4 itt, 5 itt, 6 itt, 7 itt, 8 itt, 9 itt

Ketogén reggelik (gyűjtemény) itt

Ketogén ebédek (gyűjtemény) itt
Ketogén vacsorák (gyűjtemény) itt

Ketogén étrendem (heti menüvel):

1. heti összefoglaló itt.
2. heti összefoglaló itt.
3. heti összefoglaló itt.
4. heti összefoglaló itt

5. heti összefoglaló itt
6. heti összefoglaló itt
7. heti összefoglaló itt
8. heti összefoglaló itt
9. heti összefoglaló itt
10. heti összefoglaló itt
11. heti összefoglaló itt
12. heti összefoglaló itt
13. heti összefoglaló itt
14. heti összefoglaló itt
15. heti összefoglaló itt
16. heti összefoglaló itt
17. heti összefoglaló itt
18. heti összefoglaló itt
19. heti összefoglaló itt
20. heti összefoglaló itt

Tapasztalatok (közel) negyed év ketogén étrend után itt

Facebook oldal: Boszorkánykonyha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése