2015. április 20., hétfő

Megjegyzéses 15

(1. rész itt)
(2. rész itt)
(3. rész itt)
(4. rész itt)
(5. rész itt)
(6. rész itt)
(7. rész itt)
(8. rész itt)
(9. rész itt)
(10. rész itt)
(11. rész itt)
(12. rész itt)
(13. rész itt)
(14. rész itt)

Nem bíztam magamban, nem voltam hajlandó felelősséget vállalni magamért, a tetteimért.



És nemcsak, hogy magamért, de sokszor másokért sem. Vagány lettem a vezetésben, sőt inkább vakmerő. Nem érdekelt a traffipax, iszonyat tempót diktáltam városban is, lakott területen kívül is. Így persze sokszor kellett előznöm és bizony nem egy olyan szituációba belementem, ami nagyon csisszes volt és veszélyes. A sárga és a piros jelzés sem mondott nekem semmit a rendőrlámpán, dolgom volt, mindig sürgős, mentem hát a saját tempómban. A Gondviselés tudhatta, hogy a „normális” énem sosem csinálna ilyet, így mindig mellettem állt. Akkor is, amikor Mindenszentekkor anyuékhoz autóztam.

Siettem (de minek?), nyomtam a gázt rendesen (de hogy miért?), pedig szó szerint minden tele volt rendőrökkel. És előztem, ha lehetett. Meg akkor is, ha nem... Két olyan előzésbe is belementem, amit máskor soha nem tettem volna. Szeretek gyorsan menni, szeretek előzni, de soha nem kockáztatnám a saját életemet és mások életét. Aznap volt két olyan necces helyzet, amiben ha nem segítenek a velem  (szemben és mellettem) közlekedők, akkor most nem írom ezt a bejegyzést. Az egyik necces volt, a másik totális őrültség. Már majdnem elértem a célom, amikor a záróvonalas, szűk sávos, beláthatatlanul kanyargó úton lassúnak tűntek az előttem 100-zal közlekedők. Én jóval gyorsabban mentem, hamar utolértem őket és mindenféle gondolkodás nélkül előzni kezdtem. Amint a másik sáv feléig értem, láttam, hogy jönnek szembe autók. Már az előzött autó mellett voltam, másik oldalon mellettem a velem szemben közlekedő. Három autó két sávban. Minden a pillanat töredéke alatt történt. Dudaszó, a szembejövő lehúzódik, amennyire tud, a megelőzött ráfékez és megáll, így helyet hagy nekem, hogy visszatérjek a sávba. Csutkafék, mert előttem is jármű, és már a saját sávomban vagyok. Egy pillanatra belenéztem a visszapillantó tükörbe, láttam, hogy megálltak az autók, dudaszó… Rólam elkezdett folyni a veríték, rázni kezdett a hideg és fogalmam sem volt, hogy a túlvilágon vagyok-e vagy még élek. Mert ez egy túlélhetetlen helyzet volt. Fizikai képtelenség volt így „elférni” ennyi autónak egymás mellett. Őrület volt arra gondolni, hogy miattam megállt a fél forgalom, hogy emberek, családok, gyerekek életét sodortam konkrét veszélybe csak azért, mert engem nem érdekel semmi, csak azért, mert én magam alatt vagyok. Amikor odaértem anyuékhoz, leállítottam a kocsit és nem tudtam kivenni a kulcsot, annyira remegett és olyan hideg verítékes volt a kezem... Angyalok serege volt akkor ott velem, megemelhették a kocsimat és áttehették a saját sávomba. És megkopogtatták a lelkem és az józan ész maradványom kiskapuját, hatalmas, hófehér, ölelő szárnyaikkal egy pillanatra megdédelgettek; megmutatták, hogy vannak, hogy itt vannak, csak legyek erős, tartsak ki, ők segítenek, vigyáznak rám. Attól a pillanattól kezdve befejeztem az őrültködést. A száguldozást is a felelőtlen előzésekkel együtt.

(...)

Facebook oldal: Boszorkánykonyha


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése