2014. június 8., vasárnap

Út a cél felé 11. hét (Ausztria)

…………………………………………………………………………………………………...
"Az élet attól izgalmas, ha új dolgokat teremtünk. Ha folyton a biztonság után kutatunk, az elsorvasztja életerőnket."
…………………………………………………………………………………………………………………

Évek óta keresem azt a bizonyos étrendet, ami finom, tápláló, tiszta, bárhol beszerezhető alapanyagokból áll, nem kerül a világ pénzébe, támogatja a céljaimat, nem kell egész nap a konyhában állnom, főznöm, pakolnom, mosogatnom, nem kell egész nap az órát figyelnem, hogy ma 3 óránként ennem kell, és nem utolsó sorban nem vagyok egész nap éhes tőle.

Részemről a dolog annyiban bonyolult, hogy a szervezetem nem tudja megemészteni a tejtermékeket (iszonyatos gyomor- és bélgörcsök, hasmenés, puffadás, kiütések, láz), a laktózmentesnek tituláltakat is csak kis mértékben; a glutént is csak rövid ideig és minimális mennyiségben tolerálja (puffadás, bélgörcsök, hasmenés); a szénhidrát rossz hatással van rám (falkaparós éhségrohamok törnek rám, fáradtság érzés, levertség, heves szívdobogás, gyengeség). Nehezíti a helyzetet, hogy egy hónapból két hetet otthon töltök, két hétig külföldön dolgozom betegápolóként, és mindkét helyzet merőben más, a külföldi étkezési lehetőségeim korlátozottak.

A körülbelül négy éve tartó életmódváltásom alatt ezer féle étrendet kipróbáltam. Voltak, amik ideig-óráig működtek, volt olyan, amit hamar abbahagytam. Egy részük támogatta az aktuális célomat (például a zsírból való fogyást), viszont a három óránkénti evés és a szénhidrát fogyasztás miatt gyakorlatilag nap mint nap kínlódtam.

Néhány hete teljesen megcsömörlöttem attól, hogy mindig előre tervezzek, hogy számoljam a makro értékeket és a bevihető kalóriákat, kegyetlenül megterhelő volt már hosszú idő óta előre főzni, dobozolni, a külföldi etapokra előre gondolkodni-tervezni-vásárolni-főzni-fagyasztani, így már nem terv alapján ettem, viszont a megszokott alapanyagokat használtam csak.

Hétfőn reggel volt egy kis időm, leültem hát, olvasgattam a világhálón és közben elkezdtem mandulát rágcsálni. Telt-múlt az idő, egyszer csak azt vettem észre, hogy elfogyott majdnem a teljes csomaggal. A délutánig kitartó jóllakottság érzés és hasfájás mellett jól éreztem magam :)

Mivel a héten se előre kiagyalt terv szerint eszem, és mivel a váltóm nem jön, amikor én hazamegyek, így ki kell húzni a hűtőt, kénytelen vagyok nagy részét megenni annak, amit eddig felhalmoztam. Azokkal kezdtem, amik régebbiek. Példának okáért a kis házi kolbászkák voltak porondon. Reggelire ez került a rántottába, jaj, de imádom! :) Viszont úgy jóllaktam tőle, hogy kedden és szerdán történt először, hogy egyszerűen képtelen voltam ebédelni, mert tele volt a hasam! Ezt meglehetősen meglepőnek találtam (én, a bélpoklos, aki napokig folyamatosan tudna enni, egyszer csak nem éhes???), bepötyögtem hát a kalóriabázisba a napi kajákat és csak meresztettem a szememet. (A napi kalória keret és egyéb izé még régi beállítás, a kalória és a makrok gramm értéke és százalékos eloszlása az, ami érdekes.)

Hétfő:
R: 190g mandula.
E: fél tenyérnyi sült csirke, maréknyi jégsaláta.
V: 2 szelet sonka, 2 tojás, maréknyi jégsaláta.
Edzés: pihenőnap.
Mozgás: ¾ óra séta.
Folyadék: 1.5 liter.
(Részletek itt.)



Kedd:
R: 3 tojásból és 15 szelet házi kolbászból 2 ek kókuszzsíron rántotta, csokikrém, marék mandula.
V: 10 szem eper, tenyérnyi sült csirkemell jégsalátán, tökmagolajjal.
Edzés: kihagytam (megjött a télapó).
Mozgás: ¾ óra kertészkedés, ¾ óra séta.
Folyadék: 2 liter.
(Részletek itt.)



Szerda:
R: 2 tojásból és 10 szelet házi kolbászból 1 ek kókuszzsíron rántotta, 3 szem eper, 1/3 közepes alma, csöpp mustár, kávé.
V: tenyérnyi sült csirkemell jégsalátán, tökmagolajjal.
Edzés:
  • reggel 30 perc aerob.
  • délután EAP Hzsé 2/1:
- bemelegítés
- guggolótámaszból fekvőtámasz (1p)
- hasprés (1p)
- taposás (3p)
(8 kör)
- 10 perc helybenfutás
- nyújtás
Napozás: 2x20p.
Folyadék: 3 liter.
(Részletek itt.)


Csütörtök:
R: 2 tojás sonkával sütve, fél alma, kávé.
E: sült csirke, jégsaláta tökmagolajjal.
U: piskóta, kávé.
V: ld. ebéd.
Mozgás: 1 óra séta, 1 óra kertészkedés.
(Részletek itt.)

Péntek:
R: csokikrém, kolbász, fél alma, kávé.
U: 2 hamburger.
V: ½ lm túró, 200g növényi joghurt, bogyós gyümölcs.
Mozgás: 1 óra fűnyírás, 1 óra kertészkedés, 1.5 óra séta.
(Részletek itt.)

Szombat:
R: lm. túró, áfonya, növényi joghurt, lenmag.
E: 2 hamburger.
V: 2 tojásból és sonkából rántotta.
(Részletek itt.)

Vasárnap:
R: sonkás rántotta, kávé.
E: saláta tökmagolajjal, 1 szelet sajttal.
V: lenmagos lm. túró.
Napozás: 6x5 perc.

Utoljára a legelső itt kint töltött két hetem telt el ilyen gyorsan. Ez is jó etap volt. Azt mondják, ha olyasmivel foglalkozol, amit szeretsz, avagy új helyekre jutsz el, új élmények érnek, az idő múlását sokkal gyorsabbnak érzékeljük. Itt térben és időben határozottan korlátozottak a lehetőségeim. Viszont a belső csendem felé tartó folyamatos utamon megint sokat haladtam előre. Talán ez volt most nekem az "új" hely, de az új élmény bizonyosan. Szeretem ezt az utat, még ha oly fájdalmas is tud lenni.

Holnap hazautazom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése