2013. augusztus 18., vasárnap

Új fejezet / 1. hét / Eredmények

Ha az vagyok, amit megeszek, a héten csirkévé változtam...
 
Tapasztalatok:
 
- Nem voltam éhes, sokszor ebéd után sem, amivel eddig rendesen meggyűlt a bajom.
- Nem voltam szomjas, egyáltalán, a vizet úgy kellett magamba erőltetnem, és nagyon keveset ittam napi szinten önmagamhoz képest.
- Kicsit unalmas ez az étrend, de totálisan tartható.
 
Teljesen racionális eredményeket hozott az első hét. Gyakorlatilag azt és úgy, ami és ahogy a nagy könyvben meg vagyon írva:
 
H
K
SZ
CS
P
SZ
V
Kezdés
- 1.3 kg
-
-
-
-
+ 0.3 kg
comb - 1 cm
-
-
-
-
-
 
Összességében: 1 kiló minusz.
 
Holnaptól Ausztria megint két hétig. Jelentem: én készültem :)

8 megjegyzés:

  1. Mea, lenne néhány kérdésem a fogyásod kapcsán, de először mindenképp gratulálnom kell az eddigi teljesítményedhez, nem kis dolog leadni 20+ kilót egyedül. Mindenképp dícséretre méltó a kitartásod és a rendszeres életmódod.

    Viszont nem értem, miért lassult le a fogyásod mértéke. Ha valóban pontosan azt és annyit eszel, amit a blogodon feltüntetsz, akkor szerintem még az edzéseidet nem számolva is kalóriadeficitben vagy szerintem, és ezért nem értem, hogy miért lassult ennyire be a fogyási folyamat. Nem tudom, jelenleg hány kiló vagy, de mindig az az érzésem, hogy kipróbálsz mindent, mindennek megadod az idejét tisztességesen, ahogy kell, nem kapkodod el a dolgokat, és mégsincs olyan nagymértékű változás, mint amit elvárna az ember egy ilyen szigorúan betartott életmódtól. Most természetesen nem az előző 20 kilóról beszélek, és tudom, hogy a lassúbb változás sokkal biztosabb és tartósabb, de akkor sem értem, hogy miért nem megy a dolog gyorsabban. Nem emlékszem, hány kiló voltál mondjuk fél éve, és mennyi vagy most, de úgy érzem, ha nekem lenne erőm ilyen szigorúan betartani a diétát, akkor vígan lemenne rólam az a 4-6 kiló, ami a 162-tes magasságomhoz illene. Most vagyok 56. Aztán lehet, hogy nagy tévedésben vagyok, nem tudom. Csaz azt tudom, hogy látva a munkádat, több súlyveszteségre számítanék. Mindenképp megérdemelnéd, ha lehet ilyet mondani.

    Nagyon kérlek, kifejtenéd a véleményed erről, illetve arról is, hogy ha a paleó bejött, miért állsz vissza a gabonára? Értem, hogy a makrószámolás neked jobban bejött, biztosan jobban kordában tudod tartani az ételeid mennyiségét így, de paleóval is lehet makrókat számolni. Nagyon kíváncs lennék, hogy a sok-sok étrend közül, amit eddig kipróbáltál, melyik volt az, amellyel a testedben a legjobban érezted magad, függetlenül a fogyásod mértékétől, pl. puffadás, emésztési zavarok, stb.

    Ami az edzéseket illeti, biztos, hogy még nagyobb lenne a fejlődésed, ha sokkal keményebb/intenzívebb, és nem feltétlenül hosszabb edzésekre váltánál, de ez csak egy vélemény, nyilván te ismered a tested a legjobban. Ha jól láttam, ezen is próbálsz változtatni.

    Nagyon köszi a választ és további kitartást!

    VálaszTörlés
  2. Szia Dalida!
    Ha tudnám a kérdéseidre a választ, már jóval előrébb tartanék.
    Pontosan azt és úgy eszem és edzek, ami és ahogy a blogon van. Magammal (is) kitolnék, ha nem így lenne.
    Amikor étrendet váltottam, írtam: a paleo nekem nagyon bejött, de súlytartásra. Ami egy szuper dolog, hiszen megtaláltam az a formát, ami egy életen át kivitelezhető. Ezzel (paleo) érzem magam a legjobban, semmi testi negatív tünet, nekem csak javulást hozott és megnyugvást. Viszont ezzel nem fogom elérni a célomat, így váltottam az "Új fejezetes" étrendre. Egy próbát megér. Rosszul nem vagyok tőle, de nem olyan "tiszta" érzés (testileg), mint a paleós étrenddel.
    Igen, változtattam az edzésen, de mint már régóta, most is az a véleményem, hogy a konditermi edzés egy személyi edzővel lenne az, ami sokkal gyorsabb és biztosabb változást hozna.
    Röviden ennyi jutott eszembe. Ha van még kérdésed, szívesen válaszolok.
    És köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi Mea! Igen, igen, láttam, hogy azt írtad, súlytartásra jó a paleo, csak azt hittem, hogy esetleg a makrószámolós módszerrel még hatékonyabb lenne. Mindenesetre szurkolok az eredmény eléréséhez, bármelyik étrendet is követed! Emlékszem, írtad régebb, hogy volt egy csomó egészségügyi problémád, nem emlékszem pontosan mindegyikre, de az állandó fáradtság megmaradt az emlékezetemben, meg a rossz alvás is. Endokrinológusnál jártál már? De nem csak amolyan felszínes kis vérvételen, hanem komolyabb kivizsgáláson. Ha igen, kíváncsi lennék, hogy mik voltak az eredményeid.

    Kitartás, mindenképp eléred a célodat, el se tudom képzelni, hogy nem! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem jártam még endokrinológusnál. ;)
      És köszönöm! :)

      Törlés
  4. Na, és nem gondolod meg, hogy elmész, ha hazajössz? Csak a biztonság kedvéért. :-) Mi van, ha mondjuk pajzsmirigy alulműködésed van? Nem akarom az ördögöt festeni a falra, de jobb biztosra menni, mert az sok mindent megmagyarázna. Borzasztó elképzelni is, hogy milyen folyamatosan fáradtnak lenni, de legalábbis úgy ébredni. Ha az életminőségedet kellene osztályoznod egy tizes skálán, hányast adnál magadnak? Őszintén. Szép estét!

    VálaszTörlés
  5. Talán egyszer. Most nem fog beleférni. 22 nap már foglalt a hónapból... Életminőség? Jókat tudsz kérdezni ;) :) 5.

    VálaszTörlés
  6. De próbáld meg azért, kérlek, hidd el, nem árthatsz vele. Legalább tudni fogod, mi a helyzet a hormonjaiddal. Akkor a következő etap után, de én mindenképp elmennék. Ne nyugodj bele az 5-ösbe. Én 4-5-ös szinten vagyok ugyancsak, de csak időszakonként, és nem akarom elfogadni, de az a rossz ebben, hogy amikor jobban vagyok, akkor mindig elnapolom az orvosokat, akikben amúgy sem igen bízom. Viszont amikor fellángolnak és heteken-hónapokon át tartanak az ízületi fájdalmaim, a teniszkönyököm, a csípőkopásom, az állandó puffadásom és csökken az energiám, akkor mindig elhatározom, hogy a végére járok a dolognak. Most ismét ebben a fázisban vagyok. Egyetlen egy dolog segít most is, de orvosokhoz is bejelentkeztem már, és nem lesz meglepetés, hogy mi is az: SPORT. És persze a megfelelő étkezés. Csakhogy én nem tartom olyan szigorúan az étrendet, mint te, ezért párnaponta belerondítok a paleoba, és eszem nem odaillő dolgokat is 2-3 napig, aztán vissza. De igazán borzalmas dolgokat sosem eszem, persze ettől még nem válik jóvá az, ahogyan étkezem. Én akkor érzem magam a legjobban a testemben, ha keveset és kis adagokat eszem, épp anyit, hogy jól funkcionáljak, és ahhoz nem kell sok. Ilyenkor nincs puffadás és rengeteg az energiám is. Újabban csak kétszer eszem egy nap, először du. 3-4 körül, másodszor meg valamikor este, és egész jól érzem magam. De sikerült ebbe is belerondítani most, hogymeglátogattam édesanyámat... Szóval az emocionális evés részét eddig még nem tudtam megoldani. Na, de a lényeg, hogy nem szabad belenyugodni egy 5-ösbe. Törekedj arra, hogy minimum 8-as szinten légy, és gondolom az egész blogot azért csinálod, hogy jobb legyen, de mégis az az érzésem, hogy egy picit körbe-körbe mész, valamit nem veszel észre, de én sem tudom, mi az a valami. Szerintem ne várj vele. Legalábbis ne sokáig. Szép napot! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak egy tipp: vedd úgy, hogy "bevezető időszakod" van a paleóban. Akkor nincs "belerondítás" meg "bűnözés" és nem lesz lekiismeret-furdalásod. Mert az egy gyilkos dolog. És amikor kész vagy a paleóra, onnantól mondd, hogy aszerint élsz.
      Az orvosokban nem bízom, de nem vetettem el a vizsgálat gondolatát. :)
      Kitartás, Dalida! Szorítok neked!

      Törlés