2013. május 31., péntek

Tejmentesen


Ha nem látnám, ha nem érezném, ha nem tapasztalnám, ha valaki mesélné, nem hinném el. Nem hinném el, hogy a tej egyáltalán nem biztos, hogy élet, nem biztos, hogy erő és egyáltalán nem biztos, hogy egészség.

Lassan 4 éve kezdtem az életmódváltást, 2012-ben igazán komolyan. 2012 nyarára-őszére sikerült egy olyan étkezési programot kialakítani magamnak, ami működött, segített a fogyásban-alakulásban, rengeteg fehérjét tartalmazott, főleg tejtermékek és fehérjeporok alkották.

2012 őszére kiderült, hogy amit eddig csak sejtettem, az beigazolódni látszik: egyre inkább kezdte a szervezetem nem tolerálni a tejtermékeket. Rosszul voltam, fájt a gyomrom, szelek bántottak, puffadtam, már kis mennyiségtől is. Ősz végére a dolog odáig fajult, hogy egy két napos hányás-hasmenés már sikító vészjelzés volt a testemtől: LÉPJ!!! De nem mertem. Féltem, hogy mi lesz velem tejtermékek nélkül. Váltottam hát laktózmentes termékekre, de ezeket is csak kis mennyiségben tudtam fogyasztani, és nem tünetmentesen.

Idén, olyan 5-6 hete a testem azt mondta: ha olyan hülye vagy, hogy nem hallgatsz rám, akkor láthatóan is jelzek neked! és ha ez sem elég, akkor fordulj fel! Kínzó, égő, rettenetesen csúnya kiütések jelntek meg rajtam, elsősorban az arcomon. Hát persze, hogy nem a felkaromon vagy valami eltakarható helyen... Látványos volt, kedves testem, rettentően látványos és fájdalmas! Kétségbeestem, persze, hogy nem tudtam, mitévő legyek. De hamar beugrott: HAGYD A FRANCBA A TEJTERMÉKEKET! És hagytam.

Több mint 1 hónapja nincs tejtermék a tányéromon. És meg lehet nézni az arcomat. A testi változást pedig érzem: ezerszer jobban vagyok!

Mindez nem jöhetett volna létre, ha nincs K. K., aki mindig is javasolta nekem ezt a lépést, akire mindig számíthatok, aki őrangyalként figyel és vigyáz rám. Nagyon szépen köszönöm, hogy támogatsz! Nélküled még ma is pöttyös arcú boszi lennék!


Paleo - bevezető hónap (tapasztalatok) itt.

Azóta sok víz lefolyt a Dunán. Ketogén az étrendem, saját verziómban. Keto 44. heti összefoglaló itt.


Facebook oldal: Boszorkánykonyha

8 megjegyzés:

  1. Én nagyon meghatódtam ám....komolyan.....
    És ez még csak a kezdet, hidd el.....
    Ismeretlenként is ölellek....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hiszek neked! És köszönöm, köszönöm, köszönöm! Én is ölellek! :)

      Törlés
  2. Szuper jooo!
    En sem tejtermekezem tobb, mint 1 honapja.. Bar ritkan becsuszik keveske sajt, de szint elenyeszo. Szoval a csunya pattanasos hatamnak kezdek lassan bucsut mondani es a tusolas utani felkar egesnek, kiutesnek is mar majdnem teljesen bucsut mondtam :) Csak igy tovabb Boszikam ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Örülök, hogy te is belekezdtél és hogy ilyen szép a javulás! Neked is hajrá! :)

      Törlés
  3. De jó, hogy megtaláltam ezt a bejegyzést, nekem is az arcom tele volt apró pattanásokkal (de csak ott) bőrgyógyásztól kezdve minden hol voltam és senki nem tudta megmondani mi ez, én nagy tej fogyasztó vagyok, megpróbálkozom én is vele, hátha eltűnnek nekem is. Egy éve szenvedek vele :(
    Köszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ha a tejtől van neked is, és minden tejterméket elhagysz, akkor babapopsi-arcbőröd lesz neked is! :) Kívánom, hogy sikerrel járj! :)

      Törlés
  4. Szia! Én több mint fél éve nem iszom tejet, előtte minden reggel az volt a reggeli. Azelőtt tele volt az arcom mély pattanásokkal, azóta mintha kicserélték volna, pedig sajtot, túrót, joghurtot módjával fogyasztok, de még így is fantasztikus a változás. Aki ilyen problémával küzd mindig ajánlom, hogy próbálja ki. Annyit megér és a saját arcán tapasztalja a változást. ;)

    VálaszTörlés