2013. január 15., kedd

Bikini projekt 2

Bikini projekt 1 itt

Cél: fogyás zsírból


1.5 kiló van vissza az álomsúlyig. Ha simán súlyt akarnék veszteni, bele lehetne fogni szinte bármelyik divatos, őrült és egészségtelen csodadiétába. De nem teszem. Mert esetleg csak izmot vesztenék vagy vizet, és nem az a cél, hogy gyorsan 57 kiló legyek, aztán a koplalás után visszaszedjek jó néhány kilót, zsírként.
  • Egyszerű matematika
Ha több energiát viszünk be a szervezetbe, mint amennyit az felhasznál, a felesleg le fog rakódni- zsír formájában. Ha kevesebb energiát viszünk be, mint amennyit felhasználunk (de nem alapanyagcsere érték alatt!), megindul a zsír leépítése. Ez megoldható egyszerűen az étkezésre való odafigyeléssel, de sokkal hatásosabb testmozgással. Itt írtam róla bővebben.
  • Kalóriaszámolás
Holt nagy hülyeségnek tartottam a kalóriaszámolást, de amikor már mindenfélével kísérleteztem, mégsem jöttek a várt eredmények, belevágtam, és nem bántam meg. Mert a dolog működik. Nem beszélek rá senkit, csupán saját magam (is) nagyon jó módszernek tartom. A neten rengeteg kalkulátor és étrend tervező program segíthet ebben. Itt is írtam róla.
  • Alakformálás
Meggyőződésem, hogy ha valaki éppen el akarja kezdeni az életmódváltást,  és csak annyit változtat az étkezésén, hogy kilövi a cukrot és a finomított lisztes cuccokat, esetleg kicsit csökkent a kajaadagon, akkor legelőször szinte mindegy, milyen mozgásformát kezd el (persze az eü. dolgokat egyénileg figyelembevéve). A youtube-on rengeteg videó megtalálható, a net tele van edzésajánlatokkal, biztosan akad valami, ami tetszik, amit bír az ember. Anno 5 perc Rubint Rékát bírtam. ;-) Három év múlva lenyomtam az Insanity-t. Persze a legmázlistább az, akinek lehetősége van edzőterembe menni, én is erre gyúrok. :-)
 
Mivel az elsődleges célom az 57 kiló elérése, és az időmből is ennyire futja, Zuzana ZWOW edzéseit csinálom. Amin változtatok: kifulladásig fogom csinálni, nem "csak" annyi kört, amennyit Zsuzsi. Ezekben mindig vannak erősítő, saját testsúlyos gyakorlatok is, így vigyázok a pici meglévő izomzatomra. Emellett heti 2-3-szor lesz egy ugróköteles kiegészítő mozgás is.
 
 
Fontosnak tartom az edzés előtti bemelegítést (felkészül a test a terhelésre, megelőzhetők kisebb-nagyobb balesetek) és az edzés utáni nyújtást is.
  • Bőrápolás
Hogy jól álljon a bikini, nem árt, ha az ember a bőrét is jó állapotba hozza, hiszen bikiniben -majdnem - minden helyzetnél többet mutatunk meg belőle! Annyiban mákom van a bőrömmel, hogy a karfiolokat a hűtőmben tárolom, nem a combomon. Szóval nem éppen feszes a bőröm a fenekemen és a combjaimon, de nem is szörnyen narancsbőrös. Viszont őszintén megmondom: nem igazán fordítottam eddig rá túl sok időt és figyelmet. De ahogy az első részben jeleztem már, jobban oda fogok figyelni. Vizet eleget iszom, az ételek tápanyag-összetételére figyelek, ez már nagyban hozzájárul ahhoz, hogy majd' 40 évesen gyakorlatilag nincs különösebb probléma a bőrömmel. (Az mellékes, hogy ezer dologra allergiás vagyok, amikről tudom, azokat hanyagolom is.)
 
Beterveztem a heti egyszeri testradírozást és a krémezést.
 
Akinek lehetősége van, járjon masszázsra, szaunába, gőzfürdőbe. Lehet venni hideg-meleg váltózuhanyt is, ami jó hatással van a vérkeringésre, élénkíti a nyirokrendszert, fokozza az anyagcserét, energetizál.
  • Belső csend

Talán ez a legfontosabb. A blog keresőjébe írva, hogy belső csend, megtalálhatók az anyagok, amikkel dolgozom. Magamon. Magamért. Mert az élet rövid, és ezt a kis időt jól szeretném hasznosítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése